Zoek binnen de UC Group website

Klant uitdaging

‘Implementeer een JDA planning tool, installeer een centrale tactische planning en zorg voor de transitie van historisch naar forecast gerichte supply chain benadering.’

De planning was gebaseerd op korte termijn planning en re-order voorraadbeheer.

Het was voor Ecolab niet alleen de uitdaging om JDA te implementeren en een tactisch planning team te installeren. Ook moest de transitie worden gemaakt van historisch gebaseerde naar een forcast gebaseerde supply chain benadering. Planningsprocessen moesten hiervoor ontwikkeld en ingericht worden op basis van verwachte klantvraag.

 

Resultaten

  • Service level verbetering van 89.5% naar 96.5% in overeenstemming met de bedrijfsdoelstellingen
  • Verbeterde voorraadhoogtes in overeenstemming met de bedrijfsdoelstellingen
  • Reductie van afval
  • Aangescherpt productieplan

Onze oplossing

UC heeft geleidelijk aan JDA planning en een op maat gemaakte planningstool geïmplementeerd om te zorgen voor een stabiele planningstool voordat de transitie naar een forecast gestuurde supply chain werd gestart. Tijdens deze implementaties zijn tactische planning processen geïntegreerd in de planning processen van losse plants.

In de tussentijd zijn planningsprocessen op basis van klantvraag ontwikkeld en geïmplementeerd. Hiermee kon de transitie naar een klantvraag georiënteerde supply chain worden gestart. Dit resulteerde in een tactische supply chain planning voor de komende 3-6 maanden en een strategische planning voor de komende 18 maanden.

Enkele zaken die wij hebben toegepast:

  • Tactische supply chain planning go live in een nieuwgebouwde fabriek
  • Planning procesbeschrijvingen voor nieuwe medewerkers
  • Procesverbetering: process master data sanity check

“Wouter took the challenge to deploy JDA in the WPS network by building a decision support spreadsheet based on history, forecast, SKU replenishment characteristics that “dictated” the decoupling point and a corresponding straight forward safety stock calculation. Based on KPI’s collected weekly over a period of time this resulted in a decrease of our days on hand by 2 days, while improving the service level from 89.5 to 96.5 percent.”

Yoeri Sanstra, Planning Manager at Ecolab.